Search result for: "CADA"


China's Car Dealers In Crisis

Recently, the China Automobile Dealers Association (CADA) has received a considerable number of reports
0 Comment 8094 view

AIR - Isu Rakyat

KUALA LUMPUR, Malaysia: Saya sudah lama bawa isu air bersih di Malaysia sejak hampir sepuluh tahun yang lalu sehingga saya pernah disaman oleh syarikat bekalan air kerana saya telah mengkritik perkhidmatan air yang diberikan oleh mereka kepada rakyat. 
 
0 Comment 40806 view

Iran: Protests And Paralysis



The first is that even if the uprising hits an interlude to recuperate, as is often the case with such movements, it is unlikely to simply fade away. It has mobilized energies that cannot be tamed with time, and raised such hopes and expectations that even the most hard-boiled cynics in power won't be able to disregard.

0 Comment 63337 view

Jangan Bersembunyi Di Sebalik Agama Untuk Menjadi PM

Negara telah mengundi, dan buat pertama kali dalam sejarah negara kita, kita mempunyai Parlimen yang digantung. Tiga hari selepas undian dikira, satu negara menanti dengan cemas siapa yang akan menerajui jawatan Perdana Menteri.

0 Comment 74736 view

Wan Junaidi: Dakwaan Majlis Peguam Tidak Berasas

PUTRAJAYA, Malaysia--- Kenyataan media yang dibuat oleh Yang DiPertua Majlis Peguam Malaysia, Puan Karen Cheah yang mempersoalkan kesaksamaan dan keupayaan Pasukan Petugas Khas (PPK) Siasatan ke atas Dakwaan-Dakwaan dalam Buku Bertajuk “My Story: Justice in the Wilderness” tulisan bekas Peguam Negara, YBhg. Tan Sri Tommy Thomas melaksanakan tanggungjawab secara tidak berpihak adalah sesuatu yang tidak berasas dan tidak benar sama sekali.

0 Comment 48205 view

Maaf Ismail, Debat Adalah Budaya Kita

KUALA LUMPUR, Malaysia--Alasan Ismail Sabri Yaakob untuk elak berdebat di kalangan calon Perdana Menteri PRU-15 adalah "debat bukan budaya kita."

0 Comment 47322 view

PRU15: Jangan Berputus Asa Dengan Undi Anda

SEREMBAN, Malaysia--MUDA Negeri Sembilan telah menganjurkan satu sembang santai orang muda secara hibrid bertajuk PRU15 dan Masa Depan Malaysia di Pejabat MUDA Negeri Sembilan malam tadi.

0 Comment 58460 view

Bubar Parlimen Musim Banjir Tidak Wajar


KUALA LUMPUR, Malaysia--Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM) memandang serius ura-ura untuk membubarkan Parlimen pada waktu terdekat.

0 Comment 52392 view

Puteri Barisan Nasional Bersedia Menghadapi PRU-15!

KUALA LUMPUR, Malaysia--Terlebih dahulu saya ingin mengalu-alukan kehadiran rakan-rakan dari pelbagai sayap yang mewakili wanita muda komponen BN dan friends of BN yang datang dari jauh dan dekat.

0 Comment 77079 view

Selama Berminggu-Minggu Berzikir Soal Subsidi


KUALA LUMPUR, Malaysia--Bila Kerajaan tunjukkan bahawa subsidi dan bantuan kewangan sebenarnya pada tahap paling tinggi dalam sejarah - tiba-tiba cakap "kenapa bergantung kepada subsidi?"

0 Comment 59057 view

Tidak "Sambung" MOU Ialah Tindakan Kawan, Bukan Kerja Musuh

KUALA LUMPUR, Malaysia--Ada laporan bahawa seorang pemimpin UMNO berpandangan "UMNO merupakan musuh terbesar kita pada masa ini". Saya tak pasti apa konteks komen tersebut, tetapi antara alasannya ialah kerana sebahagian dari kepimpinan tidak mahu menyambung MOU bersama pembangkang.

0 Comment 59537 view

PAS Parti Loklaq, Cepat Koyak Bila Tak Dapat Habuan


JOHOR BAHRU, Malaysia--Saya selalu pelik dengan perangai pemimpin dari parti loklaq, PAS. Sebelum ini bila UMNO/BN desak Parlimen dibubarkan dan PRU15 disegerakan, mereka bermati-matian tolak desakan itu dengan alasan klise; masanya tak sesuai.

0 Comment 61086 view

BRICS Menyerang Dolar AS

KUALA LUMPUR, Malaysia--Tindakan Barat (collective West) tentang pembekukan cadangan devisa Rusia menjadi pancuran air dingin bagi kebanyakan negara di seluruh dunia. 

 
0 Comment 54986 view

Meringankan Beban Kos Sara Hidup Rakyat Adalah Keutamaan UMNO

KUALA LUMPUR, Malaysia--Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO yang dipengerusikan oleh YB Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Presiden UMNO pada 24 Jun 2022 telah membincangkan isu-isu yang melingkari kehidupan rakyat masa kini khususnya melibatkan kenaikan kos sara hidup, harga barangan dan perkhidmatan yang meningkat secara mendadak lantaran inflasi dan krisis ekonomi global.

0 Comment 66027 view

Pengerusi MPN Patut Melapor Kepada PM, Bukan Minta Jawatan


KUALA LUMPUR, Malaysia--Sepatutnya Pengerusi Majlis Pemulihan Negara bila berjumpa dengan YAB Perdana Menteri melaporkan kepada Ketua Kerajaan berkenaan dapatan atau cadangan Majlis untuk menangani isu pemulihan.

0 Comment 61284 view