Search result for: "Artik"


Strategi Baharu Moscow Pikat Malaysia Dan Kuasa Serantau

Forum Ekonomi Timur ke-9 Eastern Economic Forum (EEF) di Vladivostok mencipta dinamik kuasa baharu serantau, dan mencerminkan niat strategik Rusia untuk memperkukuhkan lagi pengaruhnya dalam domain Global South dan kuasa-kuasa baharu dalam blok bukan Barat
0 Comment 1867 view

Memulakan Tahun Baru 2022 Dengan Berita Buruk

KUALA LUMPUR, Malaysia--Pihak polis dari Bukit Aman dilaporkan telah memanggil wartawan dari portal Free Malaysia Today terkait artikel memetik sumber yang mendedahkan kelemahan operasi Agensi Pengurusan Bencana Negara (Nadma) dalam menyelamatkan mangsa-mangsa banjir di Taman Seri Muda, Selangor.

0 Comment 45162 view

Lebih 150,000 Rakyat Malaysia Menolak Keputusan Penyahwartaan HSKLU

PETALING JAYA, Malaysia--Lebih dari 150,000 rakyat Malaysia telah menyertai kempen yang mendapat perhatian ramai di Change.org yang menggesa Kerajaan Selangor menarik balik keputusan penyahwartaan Hutan Simpan Kuala Langat Utara (HSKLU)
0 Comment 72020 view

Tekad Politik Diperlukan Demi Kesejahteraan Rakyat Tempatan Wilayah Persekutuan

KUALA LUMPUR, Malaysia--Pengumuman kabinet Perdana Menteri, Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob pagi tadi nyata cuma proses rombakan kabinet dengan majoriti masih mengekalkan jawatan mereka. Tiada apa yang menarik dan mampu memberikan satu sinar harapan baru kepada rakyat Malaysia.
0 Comment 74141 view

MANUSIA DI MASA DEPAN

Pejam celik pejam celik, antara sedar atau tidak, kita sudah pun berada di tahun 2020. Pelbagai perubahan dapat dirasakan. Antaranya seperti kepesatan pembangunan penempatan penduduk setempat, pertambahan bilangan penduduk di sesebuah kawasan atau daerah, peningkatan jumlah kenderaan secara mendadak, kepesatan teknologi yang begitu drastik dan pelbagai lagi senario.

0 Comment 98809 view